Een gastvrij centrum geeft bezoekers en gebruikers het gevoel dat ze welkom zijn. Of een bezoeker met een tevreden gevoel naar huis gaat, hangt af van veel factoren. Hiervoor is al veel gebeurd, maar dit vergt continu aandacht.

Dommeldal uit de verf

Het beekdal van de Kleine Dommel en de Dommel tussen de A67 (Geldrop) in het zuiden en de Planetenlaan (Son en Breugel) in het noorden, is een prachtig gebied waar natuur, recreatie en cultuurhistorie samenkomen. Het ligt midden in de stedelijke omgeving van Eindhoven en omliggende dorpen. Toch is het relatief onbekend en om de kwaliteit te versterken moet er nog veel natuur worden toegevoegd. Brabants landschap heeft het initiatief genomen om de natuurdoelstellingen in dit gebied te realiseren. 

Deze nieuwe natuurontwikkeling voert Brabants Landschap niet alleen uit. Naast Brabants Landschap hebben Staatsbosbeheer, Waterschap De Dommel en de gemeenten Nuenen, Eindhoven, Son en Breugel en Geldrop-Mierlo de handen ineen geslagen om deze natuurontwikkeling te realiseren.

Dommeldal uit de verf

    Evenementenbeleid

    Geldrop-Mierlo heeft veel evenementen. Deze vormen een bindende factor en trekken toeristen naar de gemeente. Om de evenementen in goede banen te leiden, heeft de gemeente een evenementenbeleid. Daarvoor werkt de gemeente nauw samen met de politie, veiligheidsregio, de horecaondernemers, de verenigde winkeliers en Stichting Villagemarketing. Het is belangrijk om dit beleid regelmatig te beoordelen en waar nodig aan te passen.

    Toename van functies en activiteiten als evenementen leiden tot dynamiek, maar wellicht ook tot behoefte aan rust. Er moet een balans worden gezocht in de diverse belangen en wensen. Evenementen zijn er voor de bewoners van Geldrop en voor de bezoekers, voor jong en oud.

    Bij evenementen moet er een kwalitatieve afweging mogelijk zijn waarbij de meerwaarde voor het centrum, het imago, de werkgelegenheid en het algemeen belang van Geldrop een rol spelen.

    Evenementenbeleid Geldrop-Mierlo

    Kommus Kasteelfestival

    Diverse ontwikkelingen vanuit Recreatie en toerisme en Stichting Villagemarketing

    • Hospitalityproject waarbij logiesverstrekkers ambassadeurs worden van iconen.
    • Outdoor media project, Stichting Villagemarketing is bezig met project om meer en betere fysieke reclame mogelijk te maken in de openbare ruimte. 
    • Monumentborden, project Stichting Villagemarketing waarbij iconen met weverij geschiedenis meer aandacht krijgen. 
    • Monumentschildjes, project Stichting Villagemarketing (schildje voor alle monumenten in Geldrop-Mierlo).
    • VVV i-point dat in toekomst dankzij een project van Stichting Villagemarketing mogelijk vervangen gaat worden door een Brandstore.